×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان|پیگیری برون سپاری خدمات 6 دستگاه اجرایی

به گزارش پایگاه خبری قضاوت سعیده حسن خانی در گزارش نوشت: یازدهمین جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش غیرعمومی به ریاست نعمت اله ترکی، حضور مرتضی رضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران، علی شیرین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت استان، سارا آهنگر مدیرفناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری تهران به عنوان اعضای کارگروه و جمعی از کارشناسان دبیرخانه کارگروه در محل دفتر ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزارشد.

این جلسه در راستای عملیاتی کردن خدمات قابل برون سپاری به دفاتر پیشخوان بود که مقرر شد؛ ضمن پیگیری ایفای نقش دستگاه های ملی برای ایجاد شرایط و زمینه های واگذاری خدمات، در خصوص عملیاتی کردن این فرآیند در اولین گام چگونگی واگذاری خدمات به دفاتر در اداره کل بهزیستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کار و تعاون و رفاه اجتماعی، بیمه سلامت، جهاد کشاورزی در کارگروه مشترک مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

*هیات وزیران تصویب کرد| آغاز برون سپاری خدمات دستگاه های اجرایی از سال 97
فروردین ماه سال 97 بود که هیأت وزیران در جلسه ای، به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری، با برون‌سپاری برخی از خدمات دستگاه های اجرایی به دفاتر پیشخوان دولت موافقت كرد.

دولت این تصمیم را به منظور كاهش تصدی های خود و سهولت دسترسی و ارتقای سطح كیفیت ارایه خدمات به شهروندان و كاهش مراجعات مردم به دستگاه های اجرایی از طریق تجمیع خدمات قابل واگذاری در دفاتر پیشخوان دولت با هدف كاهش هزینه تمام شده خدمات و جلوگیری از ترددهای غیرضرور در سطح شهرها و روستاها اتخاذ كرد.

بر این اساس، دولت كلیه دستگاه های خدمات دهنده را موظف كرد حداكثر ظرف 2 سال از تاریخ تصویب این آیین نامه، تمامی خدمات قابل واگذاری تعیین شده از سوی سازمان اداری و استخدامی كشور را از طریق دفاتر پیشخوان دولت عرضه نمایند.

*رضایی: قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه ها را مکلف به برون سپاری خدمات قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان کرد
همان سال، مرتضی رضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران اعلام کرد: براساس بند (ب) ماده 67 قانون برنامه ششم دستگاه های اجرایی مکلف به برون سپاری خدمات قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان هستند.

وی خواستار تسریع در انجام این مهم و پیگیری های لازم از طرف سازمان برنامه و بودجه استان ها شد.

در این راستا مقرر شد لیست خدمات شناسایی شده هر دستگاه که به تایید سازمان امور اداری و استخدامی رسیده و کد خدمت دریافت کرده است، به دستگاه های مربوطه ابلاغ و تکلیف قانونی دستگاه های اجرایی برای برون سپاری خدمات پیگیری و نتیجه جهت انجام اقدامات قانونی از طرف وزارت ارتباطات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) جهت واگذاری به دفاتر پیشخوان بعمل آید.

*ترکی: همه دستگاه‌ها باید سالانه 20 درصد از خدمات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهند
نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم گفت: در بودجه ریزی عملکردی، 880 خدمت برای 25 دستگاه اجرایی شناسایی شد. بر اساس قانون همه دستگاه‌ها باید سالانه 20 درصد از خدمات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نزدیک به 1400 دفتر پیشخوان خدمت در سطح استان تهران فعال است و براساس قانون، موظف هستند، سالانه 20 درصد از خدمتشان را در اختیار این دفاتر قرار دهند تا خدمات از طریق پیشخوان دولت هم ارزانتر و هم سریعتر به مردم ارایه شوند.

براساس این گزارش؛ دستگاه‌های اجرایی دولتی موظفند خدمات الکترونیکی خود را از راه دفاتر پیشخوان ارائه دهند و یکی از دلایل تشکیل این دفاتر، جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیکی بیان شده‌است.

در همین زمینه کارگروهی در استان‌ها با محوریت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان و نماینده استانداری و سازمان امور استخدامی برای بررسی میزان نیازمندی استان‌ها به دفاتر پیشخوان تشکیل شده است.

پروانه این دفاتر از طریق سازمان تنظیم مقررات رادیویی ارائه می‌شود و با تجهیز سیستم‌ها نظارت نیز به صورت برخط صورت می‌گیرد؛ در مجموع حدود ۱۳ هزار دفتر پیشخوان و دفتر ICT در کشور وجود دارد که به دلیل تغییر ماهیت سرویس‌ها، دفاتر ICT نیز باید به دفاتر پیشخوان تبدیل شوند.

وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در تامین بستر لازم برای دولت الکترونیکی قابل توجه بوده و طبق اعلام، دولت درصدد است که سالانه ۱۲/۵ درصد از ترددهای مردم به دستگاه‌های اجرایی را کاهش دهد و این امر با دولت الکترونیکی تحقق می‌یابد.

مسوولان کارگروه دفاتر پیشخوان همواره از دستگاه‌های مختلف خواسته‌اند که در صورت نبود منع قانونی در راستای برون‌سپاری خدمات اهتمام جدی به این موضوع داشته باشند.

true
true
true
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false