×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
خبر خوش آقای وزیر در آستانه روز خبرنگار|ثبت نام مسکن ویژه اهالی رسانه!

به گزارش پایگاه خبری قضاوت خبر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور همزمان با روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی خبر خوشی برای اهالی رسانه و سینماگران داد.

محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره شورای سینما، اظهارداشت: تا به حال ۲ جلسه از شورای سینما برگزار شده است و سومین جلسه آن هم قرار بود برگزار شود که آقای دکتر مخبر هم آماده برگزاری نشست بود اما کسالت بنده باعث شد این جلسه به تاخیر بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه طی یکی دو هفته آینده سومین جلسه شورای سینما برگزار خواهد شد، افزود: بنای ما بر این است که مصوبات جلسات قبل به صورت کامل انجام نشود، جلسه جدید برگزار نکنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جلسه اول ۶ مصوبه خوب داشت که دکتر مخبر به ما تاکید کردند تا مصوبات اجرا نشود، جلسه بعدی را برگزار نکنیم. بنابراین امروز که قصد داریم جلسه جدید برگزار کنیم باید این خبر خوش را بدهم که تمام مصوبات اجرا شده است.

اسماعیلی با اشاره به مهمترین بخش مصوبات جلسه اول که مسکن سینماگران و خبرنگاران بوده است، گفت: تمامی ثبت‌نام‌های مسکن سینماگران و اهالی رسانه انجام و با وزارت راه نیز هماهنگی‌ها و جانمایی‌های مسکن انجام شده است.

وی تاکید کرد: آقای دکتر مخبر در این حوزه واقعا پشتیبان جدی ما هستند و ما هم امیدواریم بتوانیم مصوبات را به خوبی اجرا کنیم تا کمک مناسبی برای اهالی سینما و رسانه باشد.

به گزارش پایگاه خبری قضاوت خبر؛ وام ۳۰ میلیونی ساخت مسکن، وعده ای بود که محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم در روز خبرنگار سال ۱۳۹۰ در جمع خبرنگاران و اهالی مطبوعات اعلام کرد. اما با درخواست خبرنگاران در همان مقطع به وام خرید مسکن تبدیل شد. وعده ای که هیچگاه محقق نشد و در دولت حسن روحانی هم کاملا فراموش شد؛ پس از ۱۲ سال، در آذر ماه ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس از لایحه دولت برای بیمه و مسکن خبرنگاران خبر دادند که این موضوع هم در حد یک خبر خوش باقی ماند! در فروردین سال جاری بار دیگر اسماعیلی وزیر ارشاد تاکید کرد که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ با همکاری دولت و مجلس، گام فوق العاده رو به جلو برداشتیم که بحث معیشت هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر از جمله این موضوعات است و به صندوق هنر گفته ام هر خبرنگاری که بیمه نیست و کارش خبرنگاری است، موظفند او را بیمه کنند. این وعده هم طبق پرس و جو از خبرنگاران، کم و بیش به وقوع پیوست و از آن مسکنِ دهان پرکن ویژه اهالی رسانه فعلا خبری نیست، اما امیدواریم خبری که امروز از آقای وزیر شنیدیم شاهدی بر ادعای سال گذشته باشد! قضاوت نکنیم و امیدوار باشیم!

 

true
true
true
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false