×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
عجایب دیگر از هوش مصنوعی؛ مشاغل حقوقی، حسابداری و برنامه نویسی حذف می شوند!

به گزارش پایگاه خبری قضاوت خبر؛ براساس گزارش وال استریت ژورنال، از آنجایی که کارگران یقه سفید در ماه های اخیر به دلیل استخدام بیش از حد و افزایش نرخ بهره اخراج شده اند، این مشاغل در حال ارزیابی مجدد هستند. بر اساس گزارش این مجله، میلیون‌ها نفر از آنها تا حدی با استفاده از هوش مصنوعی حذف، کاهش یا اصلاح خواهند شد.

عاطف رفیق، مدیر ارشد پیشین دیجیتال مک‌دونالدز و ولوو، به ژورنال گفت: «ما ممکن است در مواقعی که به پیک نیاز میرسیم از متخصصان استفاده کنیم اما در اغلب مواقع فقط به افراد کمتری برای انجام کار نیازمندیم.»

در حال حاضر، بسیاری از کارهای تولیدی که می‌توانند خودکار شوند، توسط ربات‌ها انجام شده‌اند. در حال حاضر، هوش مصنوعی (AI) می تواند وظایف خاصی را در زمینه هایی مانند حسابداری، برنامه نویسی نرم افزار، منابع انسانی و حقوق بر عهده بگیرد. فناوری‌های جدید ممکن است جایگزین انسان‌ها در شرکت‌هایی مانند Meta Platforms، شرکت مادر فیس‌بوک و IBM شوند. آرویند کریشنا، مدیرعامل آی‌بی‌ام در هفته‌های اخیر گفته است که ۳۰ درصد از تقریباً ۲۶۰۰۰ نقش غیرمشتری این شرکت می‌تواند با اتوماسیون یا هوش مصنوعی در یک دوره پنج ساله جایگزین شود.
گروه تحقیقاتی غیرحزبی Employ America نشان داد که تعداد کارگران بیکار در سال منتهی به مارس تقریباً ۱۵۰۰۰۰ افزایش یافته است. این شامل کارگران خدمات حرفه ای، مدیریت، مشاغل کامپیوتری، مهندسی و علوم می شد.

رادنی مک مولن، مدیر اجرایی زنجیره خواربار فروشی Kroger که حدود ۴۳۰۰۰۰ کارمند دارد، به ژورنال گفت: “من نمی توانم به هیچ شغلی فکر کنم که به تنهایی مانند هوش مصنوعی باشد.” من می توانم به مشاغل زیادی فکر کنم که تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفته اند.
برخی از رهبران شرکت ها می گویند که رتبه های مدیریتی متورم، ناکارآمد هستند و تصمیم گیری کند هستند. برخی از اقتصاددانانی که با ژورنال مصاحبه کرده اند، می گویند که محیط فعلی با گذشته متفاوت است، زمانی که از دست دادن شغل اغلب در صنایع حساس به تغییرات نرخ، مانند تولید و ساخت و ساز، بیشترین شیوع را داشت. “به نظر می رسد که ما در حال حاضر آن را نمی بینیم. پرستون موی، اقتصاددان Employ America، گفت: ممکن است ساختار اقتصاد تغییر کرده باشد.

اقتصاددانان و متخصصان منابع انسانی به ژورنال گفتند که شرکت ها بر روی نگه داشتن کارمندان یقه آبی – مانند سرورهای رستوران، کارگران انبار و رانندگان – متمرکز هستند که کمبود دارند.

رویدادهای اخیر این روند را تایید می کند. Whole Foods و Walt Disney کارکنان شرکت را اخراج کرده اند و کارکنان خدمات مشتری مانند کارمندان خواربارفروشی و کارکنان ساعتی پارک شغل خود را حفظ کرده اند. طبق گزارش LinkedIn، کارگران خرده‌فروشی، از جمله فروشندگان و صندوق‌داران، از جمله مشاغل پرتقاضا در سه ماهه اول سال بودند.

طبق پیش بینی وزارت کار ایالات متحده، تقریباً دو سوم از ۲۰ شغلی که تا سال ۲۰۳۱ بیشترین شغل را ایجاد می کنند، مشاغل یقه آبی هستند که حدود ۳۲۰۰۰ دلار در سال دستمزد می گیرند. این مشاغل شامل دستیاران بهداشت در خانه و مراقبت شخصی، آشپز رستوران، کارگران فست فود، کارکنان منتظر و حمل و نقل است. مشاغلی که به مدرک دانشگاهی نیاز دارند و دارای بهترین چشم انداز برای رشد هستند – و ممکن است بهتر از جابجایی هوش مصنوعی محافظت شوند – شامل توسعه دهندگان نرم افزار، مدیران عملیات و پرستاران هستند. این مشاغل حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال حقوق می گیرند.

ترجمه از سعیده حسنخانی

true
true
true
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false