یادداشت| برای شیرمرد یاسوجی که روزی نایب رئیس مجلس ایران بود

پایگاه خبری قضاوت خبر| یادداشت| پیمان مندنی پور| صریح، بی پرده، بدون سیاست زدگی، تحصیلکرده و فردی منطقی و مردم دار که در چند ساعت گفتگو با محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس دهم می توان شناخت. در میان طرح های مجلس که امضای او نقش بسته است می توان به طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور، طرح الزام بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، طرح مدیریت تعارض منافع، طرح حفظ کرامت آسیب دیدگان اجتماعی، طرح سازمان نظام روزنامه نگاری جمهوری اسلامی ایران، طرح عفو عمومی و تبدیل مجازات، طرح تنقیح قوانین حوزه محیط زیست، طرح حمایت از فرهنگ مصرف محصولات ایرانی، طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن و طرح استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اشاره کرد.

او هرچند که در جایگاه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مجلس دهم قرارداشت اما بیشتر چهره و نامش را بعنوان نماینده مردم ایران می شناختیم و کمتر خود را بعنوان نایب رئیس مطرح می کرد. در این سالها کمتر شنیدم که آقای وکیلی دعوتی را رد کند و حتی در جشن سالگرد یک روزنامه درجه سوم هم حضور داشت با به اهالی رسانه و قلم احترام بگذارد.

محمدعلی وکیلی را می توان روزنامه نگاری نامید که خود یادداشت سرمقاله اش را می نویسد و تمام نوشته هایش برگرفته از دغدغه های روز مردم است و هیچ وقت ندیدم از روی بغض یا کینه و یا تضاد سیاسی مطلبی منتشر کند.

او اصلاح طلب است اما در جایگاه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی محکم از شعارها و زمزمه های تحریم انتخابات انتقاد کرد و گفت: آنهایی که این شعارها را دارند اصلاح طلب و ایرانی نیستند. این نشانه بزرگمردی و نگرش این مردم قانوندان و اهل قلم است.

افتخار من بعنوان فعال اقتصادی و رسانه ای این است که محمدعلی وکیلی زاده یاسوج و همشهری خوشنام محسوب می شود. امیدوارم مانند همیشه قلم او بعنوان یک ابزار قدرتمند در افشای فساد و کمک به تحقق اهداف و برنامه های کشور حرکت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا